آمریکا به منافعش توجه دارد، نه نق زدن اعراب/ رفته اند مقابل ایران قوت قلب بگیرند
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : hadi mahmoodnejad
سه شنبه 22 ارديبهشت 1394

غسان الجواد در گفتگو با برنامه «پیشخوان خبر»:

آمریکا به منافعش توجه دارد، نه نق زدن اعراب/ رفته اند مقابل ایران قوت قلب بگیرند

تحلیلگر مسائل سیاسی کشورهای عربی با اشاره به اینکه اعراب دعوت شده به کمپ دیوید در حد و اندازه ای نیستند که سیاست های امریکا را تغییر دهند، تصریح کرد: آنها پیش اربابشان رفته اند تا راهی برای جبران شکست از ایران پیدا کنند.

غسان الجواد، تحلیلگر مسائل سیاسی خاورمیانه، گردهمایی سران کشورهای عرب خلیج فارس در کمپ دیوید امریکا را، جلسه ای برای قوت قلب گرفتن اعراب دانست و گفت: امریکایی ها با توجه به سردرگمی و ناامیدی اعراب، این نشست را تدارک دیده اند تا برنامه های مورد نظرشان را - بر اساس منافع امریکا - به اعراب ابلاغ کنند.

وی افزود: مهمترین موضوعاتی که در این نشست مطرح خواهد شد، موضوع یمن، سوریه و عراق خواهد بود و همراه با آن، نگرانی ها، حقارت و ناامیدی های خود درباره ی ایران را نیز مطرح خواهند کرد.

غسان الجواد

این تحلیلگر عرب تصریح کرد: در کمپ دیوید، امریکایی ها درباره پرونده هسته ای ایران صحبت خواهند کرد و احتمالا می خواهند به اعراب اطمینان دهند که مذاکرات و توافق با ایران به ضرر آنها نخواهد بود. مقامات امریکایی به سران کشورهای عربی خواهند گفت که از آنها حمایت می کنند و حتی ممکن است بسته های تسلیحاتی جدیدی را نیز به آنها ارائه کنند.

غسان الجواد افزود: سران عرب خلیج فارس اگرچه از سیاست های امریکا دلخور و ناراضی اند، اما اینها عموما تابع و مطیع امریکا هستند و نمی توانند نظراتشان را به امریکا تحمیل کنند.

وی افزود: بیشترین کاری که اعراب می توانند بکنند این است که نسبت به برخی از سیاست های امریکا اعتراض کنند، در همین حد و نه بیشتر. کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اساسا در جایگاهی نیستند که بتوانند سیاست های امریکا را تغییر دهند.

وی اضافه کرد: آنها از امریکا خواهند خواست که درمورد سوریه جدی تر عمل کند. اعراب فکر می کنند که امریکا در مورد سوریه فعالیت لازم را نداشته و جدی نبوده است. البته به این نیز فکر نمی کنند که امریکا با وتو روسیه و چین مواجه است و اگر تجاوزی را بخواهند تدارک ببینند موانع جدی دارند.

این کارشناس کشورهای عربی تصریح کرد: باوجود اینکه سران برخی کشورهای عربی به کمپ دیود نرفته اند، اما اختلاف چندانی با هم ندارند و فقط با سیاست های امریکا مشکل دارند. آن هم نه بر سر فلسطین. بلکه اینها از واشنگتن می خواهند که سیاست های جدی علیه ایران را تشدید کند و نمی فهمند که واشنگتن به منافع خودش فکر می کند و فعلا هم به نفع خودش می داند که با تهران خیلی درگیر نباشد و به تفاهم برسد.

غسان الجواد تاکید کرد: حکام عرب به کمپ دیوید می روند که بگویند ما نگران و ناامیدیم و توقع دارند که از ارباب خود سخنان آرامش بخش بشنوند.

غسان الجواد

کشورهای شورای همکاری علاوه بر اینکه در داخل و با مردم خود مشکلات زیادی دارند، اکنون در عرصه بین المللی هم خود را گرفتار کرده اند.
عربستان در یمن گرفتار شده و کار خاصی نمی تواند انجام دهد و به واقع در باتلاق فرو رفته. عملیات آنها در حمله به یمن یک افتضاح و رسوایی بود که انسانیت آنها را زیر سوال برد. اینکه آنها به یک کشور فقیر حمله کنند یک ابرو ریزی بود. احتمالا امریکا یک پیشنهاد برای خلاص شدن عربستان از این باتلاق مطرح می کند.

وی افزود: امریکا خودش هم در این جنگ سهیم است و نمی تواند انکار کند. همه می دانند که عربستان به تنهایی هرگز جرات و شهامت حمله نداشت و امیدوار بود که در ادامه، ارتش های پاکستان و ترکیه را به خدمت بگیرد.

این کارشناس امور سیاسی اضافه کرد: تلاش های دیپلماتیک ایران درباره پاکستان و ترکیه عالی بود و باعث شد فتیله جنگ را پایین بکشند. این یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران بود و عربستان در این عرصه شکست مایوس کننده ای را تجربه کرد.

وی افزود: عربستان و حکام عرب خلیج فارس انتظار داشتند که امریکا وارد عمل شده و به پاکستان و ترکیه اعمال فشار کند که اینها وارد جنگ شوند، اما چنین نشد.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 852
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.